Malaysia - Kuala Lumpur

Halla!!

Sista dagen pa Koh Samui var vaaaldigt lang och vaaaldigt trakig, regnade hela dagen! Sa nu ar vi glada over att ha lamnat regniga Thailand och hamnat i varma Malaysia.

Flygresan gick jattebra. Flygplatsen pa Koh Samui var underbar. Var bara trevligt och mysigt att vara dar. Alla var vanliga och hjalpsamma. Flygplatsen sag lixom lite ut som ett utomhusvaruhus, om ni forstar vad jag menar.
  For de sista bathen vi hade kvar gick vi till Swensens, en glassbar! (Bilder kommer senare, JamJam kan ju slanga sig i vaggen, hoppas att Swensens kommer till Sverige)

Vi landade i ett varmt Malaysia och Kuala Lumpur och hittade en taxi som tog oss till varat guesthouse. For forsta gangen bor vi i dorms, alltsa flera sangar i samma rum, bara det att vi bor ensamma i rummet, sa valdigt skont.
  Klockan var ganska mkt nar vi kom fram sa vi var superhungriga och slangde in vaskorna in i rummet i princip och drog ut pa "stan" for att hitta nagonstans att ata. Vi markte ganska snabbt att vi bor i den fattiga delen av KL och att de sa kallade restaurangerna ar sma hak med plaststolar och utan menyer, inte ens pa malaysiska. Vi lyckades hitta ett litet hak dar det fanns en man som pratade lite engelska som bestamde at oss vad han trodde att vi ville ha. Visade sig var ganska gott anda!

Dagen efter ville vi ta oss in till stan och lyckades med buss ta oss till Petronas Towers, tva jattehoga skyskrapor. For att kopa biljett upp till skybridge var man tvungen att vara dar ganska tidigt sa vi tankte att halv tio borde racka men inte da, nar vi kom dit var det slutsalt. Hon som jobbade dar sa att vi fick testa imorgon igen och att vi borde vara dar 7 istallet. 7 PA MORGONEN! Men det finns inte jattemkt annat att gora i KL sa vi bestamde oss for att forsoka ta oss dit dagen efter ocksa.

Nar det inte gick att ta sig upp i tornen gick vi vidare till KLCC, ett superstort varuhus. Oj vilket varuhus det var. Jag och Malin blev kara pa en gang! Alla marken i varlden fanns, aven Zara och TopShop. Tank om man bara hade lite pengar over att shoppa for! Men det var kul att bara ga runt och titta och kanna:)

Sen ville vi hem for pa varat guesthouse har vi gratis internet och TV med DVD, utbudet av filmer ar superstort! Sa vi satte oss i soffan och kollade pa Alice i underlandet, efter det satte vi oss vid datorn!

Imorse gick vi upp fore tuppen for att koa till Petronas. Vi var dar kvart i 8 ungefar och vi var bland dom sista som fick biljetter! Vi stod och koade i cirka 2 och en halv timme for de dar nedrans biljetterna. Och vi fick inte aka upp forran tjugo i 2. Da gick vi till Starbucks och drack supergott kaffe och at en jattegod smorgas, grovt brod!
  Sen var det dags for tornen och oj vilken utsikt. Man sag over hela Kuala Lumpur.

Vi bestamde oss for att ta bussen hem och strunta i chinatown och little india. Bara det att vi tog fel buss och hamnade 40 minuter bort at fel hall! Sa det var bara att byta buss och aka samma vag tillbaka. Trafiken har ar varre an i Thailand. Kor som galningar och trafiklysen struntar dom i. 1 timme och 20 minuter senare (alltsa 2 timmar) sag vi antligen var lilla busshallplats och hoppade av.

Hemma igen satte vi oss ner och gick igenom budgeten och bokade resa till Borneo! Sa imorgon bar det av, ut till djungeln!

Forlat for ganska sa trakigt inlagg utan nagon som helst humor men jag ar TROTT, och tankte att vara kara mammor och pappor behovde lite vettig information! Sa dar, dar fick ni! Hoppas pa lite civilisation framme i Borneo sa att vi kan hora av oss och beratta att vi lever!