Sagan om Ringen, grottvandring och skydive!

Herregud herregud herregud. Nya Zeeland ar helt fantastikst! Och det finns sa mycket att gora. An sa lange har vi gjort tre stora aktiviteter. Jag kor en snabb forklaring av dem alla.
Black Water Rafting:
Jag var 65 m under jord, vandrade i grottor. Jatte haftigt! Man ar i en helt annan varld. Att ta sig ner till grottan var nastan det basta. Jag hissade ner mig sjalv genom ett 40 m djupt hal i marken. Kande mig aterigen som Indiana Jonses. (vet inte varfor jag alltid relaterar till honom, idol?) Hade hela klatterutrustningen pa, pluss en vatdrackt. Val nere skulle jag aka pa en linbana ut i total morker, hade ingen aning om vart jag skulle hamna.
Vi akte runt pa de underjordiska floderna pa sma badringar av gummi. Klattrade aven upp for vattenfall. Sag tusentals lysmaksar. Hrm vad mer? Vi hade picknik dar nere. Skum kannsla.

Fallskarmsahoppning: Skulle kunna skriva sa langt, men det ska jag inte. Jag hade sa manga tankar och kanslor samtidigt dar i luften, ar jatte svart att beskriva kanslan. Man fattar inte riktigt vad som hander. Det ar sa ovarkligt. Jag kommer ihag att jag sa till mig sjalv "jag flyger. JAG FLYGER", men kunde inte forsta att det faktiskt hande.
Jag tar det fran borjan. Vi fick pa oss overaller och all annan utrustning. Killen som jag skulle hoppa med kom fram coh presenterade sig och beskrev kortfattat vad som skulle hande. vi satter oss pa ett pytte litet plan. Val i luften inser jag vad som hander, blir skit nervos. Jag ska ut forst, HJALP! Killen jag ska hoppa med borjar fixa och trixa och dra i alla mina sakerhetslinor och sant. Sen oppnas dorren till planet, och min hoppar dude puttar fram mig till kanten coh satter sig dar. I och med att jag ar fastspand pa hans mage innebar det att jag vid det har laget inte sitter pa nagonting, jag hanger med hela kroppen utanfor planet och sitter bara fast pa honom som sitter pa kanten. Fattar? Jag dor. Hjartat slar fort som en jag vet inte vad. Jag vagrar titta ner. Och swish-vi faller! JAG FALLER RAKT JAVLA NER GENOM LUFTEN! wooohooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!!!
Sa sjukt haftigt! kandes i magen forsta sekunden sen forsvann det. Fallet varade i ca 45 sek, och efter det vacklade hoppar snubben ut fallskarmen. Det var ocksa helt sjult haftigt. Da hann jag fatta vad som hande. Fantastisk utsikt. jag sager bara wow. Och ja, jag bvill gora det igen!

Vandring:
Dagen efter fallskarmshoppningen var vi pa vulkan vandring. Vi gick 19 km. NITTON KILOMETER! Jag har fortfarande traningsverk. Vandringen tog 7 h. Fraga mig inte hur vi orkade for jag har ingen som hellst aning. Men dte var absolut vart det. Vi var pa det berg dar Sagan om Ringen spelades in. Och vulkanen ar aktiv. Woo laskigt. Gick over kratrar, gled ner genom aksa fran gamla utbrott och sag fantastisk natur! Tog maaaaaaaaaaaaassor av bilder.

Alla mannsikor pa var buss av as trevliga. Riktigt harlig gang!

nej men dte var allt ajtg orkar med for den har gangen. titta jag skriver sa snabbt sa det blir helt at helvete. och jag orkar inte gora nagot at det! men orkar kommentera det! eeeeeeeeeeehm jajablabalahakjbdbeirjkbvgf

tjoblaj!

Kommentarer
Postat av: Mamma G

Är inte rundturen slut snart!!! Vilken tur att jag inte hade en aning om vad ni skulle göra där. Jag trodde att ni skulle åka omkring som japanska turister, lugnt och fint. Fallskärm, vulkaner och fira sig ner genom grottmynningar!!!Låter helt fantastiskt och förstår att det är superhäfigt men kom hem i helt skick gullunge.

Puss

2011-02-18 @ 13:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0