River Valley, Wellington och Nelson

Tjollahopp!
Bussen kor oss vidare genom landet. Pavag mot River Valley stannade vi till vid en en flod dar Gollum (laskiga lilla monstret i sagan om ringen. Jag borde verkligen se klart de dar filmerna) iaf tappade ringen (eller hur det nu var, forlat jag ska se filmerna). Det var i alla fall en supervacker flod. Nagra badade men jag tyckte att det var for kallt! Nar vi kom fram till River Valley var det som att vara pa sommarkollo. Omradet var litet men hade volleyboll plan, en liten flod med hangbro, vandringsspar och en trevlig gemensam matsal. Vi sov alla tillsammans pa madrasser bredvid varandra. Jattemysigt!

Vi stannade dar en natt och fortsatte vidare. Det enda stoppet vi gjorde var matstop vid McDonald's, mums! Blev en glass och en kaffe. Raka sparet mot Welligton dar vi valt att stanna tva natter. Det ar en stor stad men egentligen inte mycket att se. Vissa gick och kollade pa Rubgy, vi andra stannade pa hotellet hela kvallen och umgicks med varandra. Dagen efter tog vi sovmorgon och gick bara runt i staden hela dagen. Paminde om Stockholm lite grann, inte alls lika stort forstas men kanslan var densamma.

Efter Wellington akte bussen vidare mot Nelson och dar med dags for sodra delen av Nya Zeeland. Farjan over tog 3 timmar. Sodra delen ar minst lika fin, om inte vackrare an den norra. Naturen har ar fantastisk. Vi akte forbi vinodlingar och massa berg med kossor och far. Vi stannade till vid en liten vingard for vinprovning. Det fanns en helt underbar liten uteplats dar vi at var lunch. Framme vid hotellet bad dom nagra att ga gatan over och bo i ett annat hostel da det var fullt. Jag ar glad att jag anmalde mig for nu bor vi pa det mest mysigaste vi nagonsin bott pa. Det ar mer som ett homestay (vad nu det svenska ordet for det ar). Ett gammalt par som heter Rob och Lyn har hand om det har stallet och det ar sa hemtrevligt.

Forsta kvallen gick vi over till det andra stallet och at middag. Det serverades Nya Zeelandskt lamm. Oj vad gott det var! (Tyckte forstas synd om det stackars lammet, men man maste ju ata).
Idag har vi bara gatt runt i staden som aven denna ar valdigt mysig. Vi gick till en liten butik dar man kunde gora sina egna smycken och jag fick med mig ett valdigt fint armband.

Ja, det ar val det vi sysslat med de senaste dagarna. Det finns hur mycket aktiviteter som helst att gora, men man hinner inte med allt (och har definitivt inte rad med allt).

En annan kul grej ar att Malin var tvungen att ladda over bilder eftersom hennes minneskort ar fullt. Nar hon stoppade in minnet i datorn dok vissa bilder upp igen! Inte alla tyvarr men nagra stycken sa det finns fortfarande hopp!

Imorgon aker vi vidare mot nya aventyr.

Ha det bra sa hors vi snart igen!

// Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0